پودر لباسشویی یا مایع: از کدام یک باید استفاده کنید؟

با قدم زدن در راهرو لباسشویی در سوپر مارکت ، محصولات حیرت انگیز محصولات که ادعا می کنند بهترین هستند می توانند تمیز کردن لباس و کتانی شما را بسیار پیچیده جلوه دهند. تشخیص اینکه کدام یک از محصولات لباسشویی به بهترین وجه واجد شرایط است تا بتوانید لباسشویی خود را به صورت تمیز و تمیز و بوی تازه به دست آورید ، دشوار است. درک تفاوت بین انواع مختلف مواد شوینده لباسشویی اولین قدم برای یافتن بهترین انتخاب برای شماست.
در حالی که بسیاری از عقاید بسیار قوی پرواز در اطراف در مورد وجود دارد پودر لباس های شسته شده در مقابل مایع لباسشوئی ، بدیهی است که جوانب مثبت و منفی برای هر وجود دارد. در غیر این صورت ، ما یک نوع کاملاً مسلط را در قفسه های سوپر مارکت خود می بینیم . این واقعیت که هر دو نوع به همان اندازه در دسترس هستند نشان می دهد که تفاوت های مهمی بین این دو وجود دارد ، و هر دو گزینه مناسب برای لباسشویی ها در اولویت های مختلف تمیز کردن وجود دارد.

برای کمک به پاکسازی آب در این مورد ، جوانب و جوانب مثبت هر نوع را با اندازه گیری های زیر تقسیم می کنیم:

قیمت
اثر
راحتی در استفاده
اثرات زیست محیطی
ماندگاری
پودر لباسشویی
پودر لباسشویی

قیمت
در هر شستشو ، پودر لباسشویی تقریباً ارزان تر از معادل مایع آن است. این امر باعث می شود که خرید ارجحیت داشته باشد تا حداکثر لقمه را برای جلبک خود بدست آورد. پودر لباسشویی بندر 12 کیلوگرم بیش از 12 دلار قیمت دارد ، برخی از مارکها – از جمله زنجیره سوپرمارکت تخفیف ALDI – تقریباً نیمی از این مقدار (5 دلار) هزینه دارند. همچنین یافتن پودر لباسشویی مخصوص آن معمولی است. نگاهی به راهرو تمیز کردن سوپر مارکت مورد علاقه خود بیندازید و حتماً حداقل یک پودر با کاهش قیمت پیدا خواهید کرد.

اثر
پودر لباسشویی معمولاً یک مجری قابل اعتماد روزمره است. برای لکه های در فضای باز (به عنوان مثال لکه های خاک سخت) و خون ، پودر لباسشویی معمولاً از مایعات فراتر است. پودر همچنین قادر به داشتن مواد سفید کننده و درخشندگی بیشتری است ، زیرا پودر خشک محیطی با ثبات تر از مایع است که در آن واکنش با سایر مواد تشکیل دهنده و محتوای آب خود کنترل آن سخت تر است.

یکی از خطراتی که با استفاده از پودرهای لباسشویی بسته به مارک و ماشین لباسشویی شما وجود دارد ، باقی مانده های پودری سفید است که به خصوص در لباس های تیره باقی مانده است.

راحتی در استفاده
درست مانند مایع لباسشویی ، استفاده استاندارد از پودر لباسشویی به اندازه اندازه گیری مقدار صحیح و اضافه کردن آن به دستگاه ساده است. آسان! با این وجود استفاده از پودر برای پیش درمانی پارچه ها کمی بیشتر از فرآیندی است که می تواند کمی مضحک باشد. برای ایجاد خمیر باید پودر را به مقدار کمی آب حل کنید تا روی لکه های مخصوصاً سختی استفاده کنید تا قبل از انجام شستشوی کامل آنها را خراب کنید.

اگر منبع تغذیه منزل شما آب سختی است ، پودرها نسبت به مایعات لباسشویی کمتر تحت تأثیر قرار می گیرند.

اثرات زیست محیطی
پودر لباسشویی معمولاً در بسته بندی مقوایی به فروش می رسد که اگر نوع خاکی واقعی باشید ، بازیافت و حتی کمپوست آسان است. برخی از مارک ها سطل های عمده را نیز دارند که در سطل پلاستیکی با درب پلاستیکی در بالا بسته بندی شده اند. از یک طرف ، این نوع بسته بندی به مراتب کمتر از نظر محیط زیست سازگار است ، اما اگر سطل را مجدداً مجدداً مورد استفاده قرار دهید یا از مارک تجاری استفاده کنید که از پلاستیک بازیافت شده استفاده می کند ، که می تواند در نهایت بسیار دوستانه تر از انتخاب بطری های پلاستیکی یک یا دو لیتری باشد. مایع لباسشویی. در حالی که از سفید کننده غیر کلر نمی توان در مایع لباسشویی استفاده کرد زیرا باعث خراب شدن آن می شود ، اما در پودر لباسشویی کاملاً پایدار است ، به این معنی که به طور کلی می توانید از پودرها نتیجه درخشندگی قوی تری بگیرید.

اگر از سیستم سپتیک استفاده می کنید ، باید دقیقاً از چه نوع محصولات رختشویی استفاده کنید ، احتیاط کنید. بسیاری از پودرها با یک سیستم سپتیک با عملکرد سالم ناسازگار هستند. مواد را با دقت بررسی کنید.

ماندگاری
در حالی که ترکیبات فعال پودر لباسشویی معمولاً بسیار پایدار از نظر قفسه بوده و ماندگاری بالاتری نسبت به مواد مایعات دارند ، در برابر محیط نگهداری آنها آسیب پذیر هستند. رطوبت موجود در هوا یا ریختن آب از طریق بسته بندی مقوایی بسیار آسان است و باعث پودر شدن پودر می شود.


مایع لباسشویی
مایع لباسشویی

قیمت
در هر شستشو ، مایع لباسشویی گران تر از معادل پودر است – اما هنوز هم یک انتخاب بسیار محبوب است. انتظار می رود بیش از 12 دلار برای بیشتر مایعات لباسشویی بپردازید ، با مقداری قیمت تا 15 دلار. به طور واضح بین قیمت و سایر خواص مطلوب موجود در مایعات رختشویی ، مبادله ای برقرار است.

اثر
مایعات رختشویی تمایل به عملکرد بهتر از پودر روی لکه های روغنی و خاک ، از مواد غذایی یا بدن دارند (این یک مورد برای نوجوانان دارای پوست روغنی است که هنوز از پوست معمولی نوجوان رنج می برند). همچنین روی پارچه های ظریف نسبت به پودر ملایم تر است ، زیرا همه مواد در حال حاضر از قبل از پودر ریز ریز که نیاز به حل شدن در آب در چرخه شستشو دارد ، درون یک مایع صاف از بین می روند.

پایدار ماندن در مایعات لباسشویی ، سفید کننده ها و سایر مواد شیمیایی تمیز سخت تر است ، بنابراین توانایی قربانی شدن ورود به آنجا و تمیز کردن لکه های سخت کاملاً قربانی است. اگر فهمیدید که مایعات شما در این زمینه کم کار است ، جواب دادن به سادگی ممکن است پیش از درمان قسمت هایی از لباس های شما که نیاز به تقویت دارند استفاده کنید.

راحتی در استفاده
از آنجا که مایع لباسشویی قبلاً از قبل حل شده است ، نیازی به نگرانی در مورد حل نشدن ترکیبات فعال شما در شستشو نیست. این مورد از دغدغه های قابل توجه بوده است ، اما محصولات پودر لباسشویی امروزه به طور کلی در این زمینه بسیار مؤثر هستند.

تفاوت بیشتر بین این دو در هنگام مقایسه چگونگی استفاده از مایع لباسشویی و پودر لباسشویی برای پیش درمانی لباس آسان است. مایع لباسشویی به مراتب آسان تر است ، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید ریختن مایعات به طور مستقیم بر روی منطقه مورد نظر است تا داخل آن خیس شود و کار خود را انجام دهد.

اثرات زیست محیطی
بسته بندی مواد شوینده مایع تقریباً همیشه پلاستیک است ، که قطعاً برای تولید یا دفع آن از نظر سازگار با محیط زیست سازگار نیست. برخی از مارک ها از پلاستیک های بازیافت شده یا گیاهی استفاده می کنند ، بنابراین اگر می خواهید تأثیر محیطی را به حداقل برسانید اما واقعاً نمی توانید مایعات را از خود دور کنید ، مراقب آن باشید.

مایع لباسشویی همچنین معمولاً آب شیرین سازگار با محیط زیست تولید می کند که اگر دوست دارید از آب خود مجدداً استفاده کنید ، در اکوسیستم و همچنین باغ شما مهربان تر است.

ماندگاری
بسته بندی بطری پلاستیکی مایع لباسشویی بسیار بادوام و محکم است و از محتویات محافظت می کند و از نشت یا ریختگی جلوگیری می کند. رایحه ای که در مایعات لباسشویی به کار رفته است به لطف ترکیباتی که برای روشنایی رنگ مورد استفاده قرار می گیرند ، در برابر شکستن آسیب پذیرتر هستند. در مقایسه با پودر لباسشویی ، مایع معطر به مرور زمان در معرض خراب شدن رایحه قرار دارد. این ممکن است به همین دلیل باشد که مایعات معطر به ندرت در مقادیر بسیار زیادی وارد می شوند.

کدام بهتر است – مایع لباسشویی یا پودر لباسشویی؟
برای مقرون به صرفه ترین لباسشویی های روزمره که کار را تمام می کند ، پودر لباسشویی کاملاً مناسب است. اشکالات اصلی پودرها مناسب بودن پارچه های ظریف و نگرانی در مورد باقیمانده سفید رنگ روی پارچه های تیره است. اینجاست که مایع نشان دهنده یک برنده واضح است. علیرغم اینکه پودر یک مجری قوی تر است ، بسیاری از افراد مایع را برای فاکتور راحتی به علاوه نگرانی در مورد پودر ترک ساختن در ماشین لباسشویی انتخاب می کنند.

چرا از هر دو بهترین استفاده را نمی کنید – از پودر برای لباسشویی های روزمره و مایع برای شستن قطعات ظریف و مهم خود استفاده کنید؟

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *