خلاص شدن از شر بوی بد در یخچال


بسیاری از ما عادت داریم که یخچال و فریزر در آشپزخانه ما ساکت و آرام است و توجه زیادی را به خود جلب نمی کند. تا زمانی که تصمیم به گرفتن چیزهای خوب یا شروع فعالیت ناهار یا شام خود نگیریم ، توجه نمی کنیم. با این حال ، هیچ کس کار پیشگیری در مورد لوازم خانگی ما ، از جمله یخچال و فریزر را لغو نکرده است.

 

رایج ترین روش پیشگیری از یخچال و فریزر ، یخ زدگی آن است ، اما روزی می توانیم در را باز کنیم و از بویی که احساس می کنیم غافلگیر شویم. علت بو شدن در یخچال می تواند هر چیزی و بسیار مهم برای یافتن منبع واقعی و از بین بردن آن به موقع باشد. و حتی راحت تر می توان مانع از بو در اصل شد. بیایید این را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

چرا بو در یخچال بو کرد؟
دلیل بو در یخچال واقعاً زیاد نیست ، اما اگر این کار صورت بگیرد ، باید هر چه سریعتر منبع را از بین ببرید. ما 5 دلیل اصلی که ممکن است یخچال و بوی بد بو باشد را شناسایی کرده ایم.

یخچال و فریزر جدید – وقتی یخچال جدید می آورید ، نباید از بوی جزئی آن غافلگیر شوید. بسیاری از یخچال و فریزرهای جدید می توانند مدتی بو کنند و درک چنین بویایی فردی است. برخی ممکن است آن را به شدت احساس کنند ، برخی ممکن است احساس سبکی کنند اما برخی دیگر به هیچ وجه توجه نخواهند کرد.
بوی موجود در یخچال پس از خاموش شدن طولانی ظاهر می شود – گاهی اوقات یخچال باید برای مدت طولانی خاموش شود. این ممکن است به دلیل غیبت طولانی مدت ما باشد و وقتی تصمیم گرفتیم یخچال را روشن کنیم ، ممکن است از قبل بوی نامطبوع داشته باشد.
محصولات در یخچال فاسد شده اند – مواد غذایی همچنین می تواند منبع بوی ناخوشایند در یخچال باشد. در این حالت ، ما نه تنها منبع بو ، بلکه یک زمین پرورش برای باکتری های بیماری زا نیز به دست می آوریم.
یخچال و فریزر زمان شستشو است – در فرایند کار آنها در داخل یخچال می تواند باقیمانده و اثری از محصولات مختلف را جمع کند. دیر یا زود ، آنها شروع به نشان دادن سیگنال های واضح می کنند که یخچال فقط کثیف است و نیاز به شستشو دارد.
سیستم زهکشی مسدود شده است – این امر عمدتاً در مورد یخچال و فریزرها با سیستم انجماد قطره ای اتفاق می افتد. سیستم زهکشی آن را می توان با بقایای مواد غذایی مسدود کرد ، که بوی نامطبوع می بخشد. در این حالت ، برای از بین بردن بوی شما باید با یک متخصص مرکز خدمات مشورت کنید.
 چگونه بو را از یخچال خارج کنیم؟
در بیشتر موارد ، بو می تواند در یخچال و فریزر در خانه از بین برود. اما همه نمی دانند که چگونه این کار را بطور مؤثر انجام دهند ، بنابراین تصمیم گرفتیم در مورد محبوب ترین روش هایی که می توان به دو دسته تقسیم کرد – روشهای درمانی مردمی و روشهای نوین بگوییم.

داروهای مردمی
 

بوی نامطبوع در یخچال تمایل دارد خیلی غیر منتظره ظاهر شود ، و ممکن است تمام ابزارهای مدرن برای رهایی از آنها وجود نداشته باشد. اما نباید ناامید شوید ، زیرا ما می توانیم از ابزاری که در آن روزها استفاده می شد استفاده کنیم که مواد شیمیایی خانگی اصلاً وجود نداشت ، یا در دسترس نبود.

برای شروع ، یخچال را جدا کرده و تمام محصولات را از آن بگیرید. ما به دلیل وجود بسته های فاسد و پاره شده آنها را با دقت بررسی می کنیم. در صورت یافتن ، محصولات معیوب باید دور ریخته شوند. بعد ، دیواره های داخلی یخچال و قفسه های آن را بشویید. شما می توانید این کار را با یک محلول سرکه انجام دهید. برای این کار ، آب و سرکه را به نسبت 1 به 1 در یک ظرف کوچک رقیق کنید.

در صورت عدم کمک به سرعت خلاص شدن از شر بوی ناخوشایند در یخچال ، باید به رادیکال تر متوسل شوید. لازم است قفسه های یخچال و فریزر را با آمونیاک از کابینت پزشکی خود پاک کنید. اما درک این نکته مهم است که ، در صورت تبخیر ، اگرچه به سرعت تبخیر می شوند ، آمونیاک می تواند احساسات بسیار ناخوشایندی ایجاد کند. بنابراین ، لازم است این کار را با پنجره های باز شده و بهتر در یک دستگاه تنفس انجام دهید.

بعد از تمام مراحل می توانید یک جاذب طبیعی در محفظه یخچال و فریزر نصب کنید که بو را جذب می کند. ذغال سنگ ، موجود در هر داروخانه ، می تواند کمک کند. برای ساختن یک جاذب طبیعی ، لازم است ذغال فعال شده را درون یک بشقاب کوچک خرد کرده و تقریباً روزانه آنرا یخچال کنید. نتیجه ممکن است شما را غافلگیر کند.

روشهای مدرن

روش های نوین برخورد با بو یخچال و فریزر شامل استفاده از مواد شیمیایی خانگی است. برخلاف مردم ، در جایی که همه مواد را به طور مستقل کنترل می کنیم ، در مواد شیمیایی خانگی آنها قبلاً با دقت و به طور موثر انتخاب می شوند. در واقع ، بسیار خوب است. علاوه بر این ، در مورد مواد شوینده مخصوص ، نیازی به جستجوی اینترنت برای مناسب ترین پاسخ به سؤال خود در مورد چگونگی از بین بردن بوی یخچال نیست. خواندن کتابچه راهنمای کوتاه کافی است.

شروع به تمیز کردن یخچال و فریزر با وسایل مدرن هیچ فرقی با آنچه که ما با روش های عامیانه استفاده می کردیم نیست. اول از همه ، ما تمام محصولات را خارج می کنیم و موارد ناقص را بررسی می کنیم. سپس میکروفایبر و مواد شوینده را برای یخچال ها می گیریم. برای اهداف ما ، کیت مراقبت از یخچال و فریزر سبز و تمیز ، که هم با خود تمیز کننده و هم میکرو فیبر موجود است ، کامل است.

برای شستشو کافی است مقدار کمی از مواد شوینده را روی سطح دیوارها و قفسه ها بمالید و آنها را با دقت پاک کنید. به هر حال ، اگر به تازگی یخچال و فریزر جدیدی خریداری کرده اید که بوی خاصی دارد ، بلافاصله پس از تحویل می توانید آن را با یک ابزار مشابه پردازش کنید و بوی آن به سرعت از بین می رود. بعد از شستشو می توانید یک جاذب بو (به اصطلاح جاذب) را در داخل آن نصب کنید که به از بین بردن بو کمک می کند و از بروز دوباره آن جلوگیری می کند.

پیشگیری
پس از موفقیت ما در از بین بردن بو در یخچال و فریزر یک موفقیت است ، شما نباید استراحت کنید! در حقیقت ، یک گام بسیار مهم دیگر ، یعنی اقدامات پیشگیرانه منظم و منظم برای جلوگیری از بازگشت بوی ناخوشایند به یخچال و فریزر باقی مانده است.

چگونه از بوی نامطبوع در یخچال جلوگیری کنیم؟
برای اینکه یخچال و فریزر به طور پیوسته کار کند ، محصولات آن رو به وخامت نمی گذارد و در نتیجه ، عطر ناخوشایند در آن بر نمی گردد ، ما باید فقط به چند قانون پایبند باشیم که واقعاً به اندازه کافی برای زندگی ما مهم هستند.

برای اینکه محصولات ما به مدت طولانی تر تازه بماند و خیلی سریع خراب نشود ، باید دمای یخچال در دمای مطلوب تنظیم شود. نباید خیلی زیاد و خیلی پایین تنظیم شود. معمولاً 3-5 درجه سانتیگراد برای جلوگیری از سرمازدگی کافی است و محصولات برای مدت طولانی ذخیره می شوند.
محصولات باید به درستی ذخیره شوند. این بدان معنی است که هر دسته به رژیم دمای خاص خود نیاز دارند. بنابراین ، آنچه باید در محفظه فریزر نگهداری شود ، نمی تواند مدت طولانی در یخچال نگهداری شود. غذاهای قابل فساد مانند گوشت یا لبنیات به بهترین شکل در یک محفظه صفر نگهداری می شوند. اما برای سبزیجات و میوه ها در هر یخچال یک جعبه جداگانه وجود دارد. همچنین توصیه می شود محصولات را در یک بسته یا در یک ظرف دربسته نگهداری کنید.
ما باید در یخچال خود به طور مرتب محصولات را ممیزی کنیم ، زیرا ممکن است بعضی از آنها را فراموش کنیم. در این حالت ، آنها می توانند برای هفته ها و بعضی اوقات ماه ها در یخچال باشند. این رایج ترین منبع بو است.
به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ، می توانید یکی از قفسه های یخچال را به صورت باز ، به عنوان مثال ، در یک بشقاب کوچک ، نمک و شکر قرار دهید. این مواد طبیعی به جلوگیری از بو کمک می کنند.
نکات بیشتر
اینها ابتدایی ترین قوانین برای جلوگیری از یخچال در صورت بو است. اما همچنین باید به یاد داشته باشید در مورد موارد اضافی ، که اصلاً غیر ضروری نیستند ، زیرا ما حتی در مورد آنها فکر نمی کنیم.

در شرایطی که مدت زمان طولانی می رویم و یخچال عملاً خالی است یا کاملاً خالی است ، نباید فکر کنیم بهترین راه حل قطع آن از منبع تغذیه است. در حقیقت بسیاری از یخچال های مدرن گزینه ای به نام "تعطیلات" دارند. هنگام فعال شدن ، ما یخچال در حال اجرا را با سرعت بسیار کم دریافت می کنیم. دمای تقریبا 15 درجه سانتیگراد را حفظ می کند ، که از ایجاد بو جلوگیری می کند و فریزر به طور کامل کار می کند.
جذب کننده بو مخصوص یخچال را می توان به راحتی در فروشگاه های مواد شیمیایی خانگی یافت. حتی اگر در حال حاضر عطرهای ناخوشایند وجود ندارد ، بهتر است با نصب آن از بروز آن جلوگیری کنید.
در مورد فریزر فراموش نکنید! این ماده بوی کمتری به منبع بوی بد تبدیل می شود ، اما همچنین اتفاق می افتد. محصولات خود را به همان روش بررسی کنید ، حتماً هنگام بارگیری تعداد زیادی از محصولات تازه ، از حالت Superfreeze استفاده کنید. علاوه بر این ، فریزر نیز باید به صورت دوره ای تمیز شود.
بیایید خلاصه کنیم
با جمع بندی همه موارد فوق می توان نتیجه گرفت که علت بو بودن ناخوشایند در یخچال می تواند عوامل مختلفی باشد. اغلب به طور غیر منتظره ظاهر می شود ، بنابراین هرکدام از ما باید چگونه سریع از بو در یخچال خلاص شویم و بفهمیم. اگر یخچال را باز کردیم و احساس کردیم که بو دارد ، بیایید یک الگوریتم مختصر از اقدامات خود بسازیم.

یخچال و فریزر باید وصل شود.
همه محصولات را از آن جدا کرده و آنها را بررسی کنید ، هرگونه محصول ناقص شناسایی شده را دور بیندازید.
یخچال و فریزر را کاملاً با یک محلول تمیز کننده مواد شیمیایی خانگی یا یک محلول آبی با سرکه یا اسید سیتریک بشویید.
یک جاذب طبیعی را درون یخچال نصب کنید یا یک جاذب عطر مخصوص را در فروشگاه بخرید.
یخچال را روشن کنید و دمای مطلوب را تنظیم کنید.
محصولات را به ترتیب صحیح و در مکان های مناسب قرار دهید.
فراموش نکنید که به طور مرتب محصولات را ممیزی کنید ، مایع های خراب را دور ریخته و به طور دوره ای جذب کننده بو در یخچال را تغییر دهید.

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *